Patiëntenraad

Maak kennis met de Patiëntenraad van het Tandartsen Centrum Deventer

De Patiëntenraad van het Tandartsen Centrum Deventer zet zich in voor de belangen van al onze patiënten, dus ook die van u. Wat kan de Patiëntenraad voor u betekenen?

Het Tandartsen Centrum Deventer heeft een klachtenregeling voor tandheelkundige zaken, kijk bij https://www.stcdeventer.nl/klachten/ hoe deze klachtenregeling werkt.

Bij de Patiëntenraad kunt u ook andere onderwerpen aankaarten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan uw relatie met uw tandarts of een andere medewerker van de praktijk, of aan het voorstellen van mogelijke verbeterpunten. Met uw inbreng draagt u bij aan een (nog) betere relatie met het tandartsencentrum. U kunt de Patiëntenraad via e-mail bereiken: patientenraadstcdeventer@gmail.com

De huidige 3 leden van de Patiëntenraad zijn in januari 2021 geïnstalleerd voor een periode van 4 jaar. Zij kunnen daarna nog één keer voor eenzelfde periode worden herkozen. Hieronder stellen zij zich in het kort voor.

Leden van de Patiëntenraad

 
Pieter Wijne

Sinds 2020 ben ik patiënt van Stichting Tandartsen Centrum Deventer. Ik woon weliswaar in Arnhem, maar ik werk als Project Engineer bij Cargill in Deventer.

Tijdens mijn studententijd ging ik bij Brita, tegenwoordig hier Chef de Clinique, op de universiteit naar de tandarts als oefenpersoon. Daar lag ik dan met allerlei klemmen in mijn mond te wachten tot de docent goedkeuring gaf… Toen ik in Deventer kwam te werken had ik nog geen tandarts in de buurt en was de connectie snel weer gelegd.

Om jullie allemaal te helpen heb ik me aangemeld voor de Patiëntenraad en ga ik me de komende tijd inzetten om voor jullie belangen op te komen.

 
Pauline Jansen

Ik ben opgegroeid in een gezin waar tandheelkunde een grote rol speelde. De keuze om de opleiding tot mondhygiënist te gaan doen, was die van mijn ouders. Dat bleek een schot in de roos, want 45 jaar lang heb ik met veel plezier mijn beroep uitgeoefend.

Wat ik mij pas later realiseerde, is dat een goed gesprek tijdens een behandeling nauwelijks mogelijk is. Zo bleven er regelmatig vragen onbeantwoord. Omdat tandheelkunde en het tandartsencentrum in het bijzonder mij zo na aan het hart liggen, ben ik blij dat ik nu de kans krijg om via de Patiëntenraad mijn bijdrage te leveren.

Schroom dus niet om een vraag te stellen, een ervaring te delen of (opbouwende) kritiek te leveren.

 
Yvonne Veltman

Ik heb geen idee bij hoeveel tandartsen ik in mijn leven ben geweest, wel weet ik waar ik goede of slechte herinneringen aan heb overgehouden. Ik kan nog steeds mijn tanden laten zien.

Ruim 30 jaar heb ik in Den Haag gewoond en gewerkt, sinds 1999 woon ik in Deventer. In 2010 schreef ik mij in bij het Tandartsen Centrum Deventer. Een juiste beslissing: alle kennis, kunde en kwaliteit onder één dak! Naar de tandarts gaan is gewoon “plezierig”, mede door de prettige contacten met de medewerk(st)ers.

Voor mij is een integere en zorgvuldige samenwerking belangrijk, naast goede communicatie met alle partijen. Het is een mooie uitdaging om dit met elkaar te bereiken!